Už
Jūrų ir marių, gilių ir nelabai, gyveno mergaitė. Nebuvo ji
kažkokia princesė, bet, nesupraskite manęs klaidingai, nebuvo Ji
dėl to mažiau įdomi ar stebuklinga. Jei remtumėmės Jos
filosofija, kiekvienas ir kiekviena šiame pasaulyje buvo įdomus ir
stebuklingas. Tik ne kiekvienas tai žino. Ne kiekvienam tai rūpi.
Mūsų
minėta mergaitė gyveno namelyje prie kalvos. Dieną ji eidavo į
kažkokią mokyklą, kažką valgydavo, kažkaip prausėsi ir
rengėsi, dalindavo labus rytus ir dienas. Vakarais ji žiūrėdavo į
besileidžiančią saulę ir svajojo, kaip kada nors gyvens ant
kalvos, kur gyvena kitokie žmonės, kurie eina į kitą mokyklą ir
gyvena kituose namuose. Taip svajodama laikydavo knygą ant kelių,
kuri kažkaip įdomiai jau kelis metus buvo atversta ten pat – tie
du atversti puslapiai buvo jau neįskaitomi, nublukinti sūraus
vandens ir šviesos. Nusileidus saulei mergaitė atguldavo į lovą.
Niekada rūbų nepasikabindavo, kokia pavargusi būdavo. Rytais
visada gailėdavosi ir žadėdavo dabar jau tikrai pasikabinti.
D.Petrilli paveikslas |
Mergaitės
tėtis buvo jūreivis, mama laivo kapitonė. Jie neturėjo laivo ir
negaudė žuvų, bet jų namie niekada nebūdavo. Na, jie būdavo –
kartais jie valgydavo pusryčius, važiuodavo kur nors, gal net
plaukdavo, kartais ją kutendavo, kartais bardavo. Bet tai būdavo
labai retai, tad mergaitė dažnai jausdavosi, kad jos tėvai
išplaukdavo į darbus ir savo gyvenimus ir ilgai ilgai negrįždavo,
nors kas naktį miegodavo už sienos, nors jų puodelius nuo kavos
plaudavo kasdien. Pati mergaitė neplaukiojo vandeniu, ji daugiau
skraidė padangėmis, nes vandens bijojo. Kol visi jos klasiokai
vaikščiojo žeme, ji skrido ten, ant kalvos, kur yra kitokie, tokie
kaip Ji. Kai ji ten užskrisdavo, nebesijausdavo tokia pasiutusiai
viena ir nelaiminga.
Saulė
vakarais, kad ir kaip bebūtų gaila, leisdavosi į vandenį. Tada
mergaitė pasijusdavo tokia pavargusi ir viena, o jei dar tėvai
pamiršdavo pašaukti namo, kad nešaltų, atrodo, norėdavo čia pat
sulysti į žemę ir užmigti. Bet tuose išblukusiuose knygos
puslapiuose, kurie kaip niekad ryškūs jos galvoje, kadaise buvo
užrašytas raganos receptas „kaip užsiauginti draugą“.
Mergaitė parbėgo namo, pasigriebė stiklainį nuo agurkų ir išlėkė
į paupį. Visiškoj tamsoj pasėmė vandens iš dumbliniausios
vietos. Ir parsinešė namo.
Kitą
rytą draugas neužaugo. Žmonės per naktį neužauga. Ji nešėsi į
stiklainį į mokyklą, apsukriai pasilikusi biologijos kabinete
užlašino savo stebuklingo gyvybės vandens ant stiklelio ir
pažiūrėjo į mikroskopą. Susuko vidurius.
Ką ji
padarė? Iš desperacijos ir siaubo ji užsiaugino ne vieną, ne du,
o galybę draugų. Judančių visokios formos ląstelių. O čia tik
lašelis. Kas dėsis, kai užaugs visas stiklainis? Su siaubu
vilkdama stiklainį murmėjo, kur tiek draugų tilps jos mažam
kambarėly. Kaip ji užskris su tiek žmonių į kalvą?
-
Liočike, kokį čia šūdą trilitriniam tempi? - pradėjo juoktis
žemiečiai.
-
Liočike, su tavim mes kalbam, atsisuk, ką tempi? Prišikai į
stiklainį, nes nemoki šikt ant tualeto?
- EI,
LIOČIKE,- pastumė ją kažkas, ji griuvo su savo dumblo stiklainiu.
Jis dužo išsitaškydamas ant žemės. Mergaitė tuščiu žvilgsniu
žiūrėjo į purvą ir drėgmę ant grindų, savo suteptus rūbus,
kol tiesiog pradėjo visa gerkle bliauti. Žemiečiai nebuvo pratę
matyti Ją verkiančią, visuomet užgauta ji nusisukdavo,
susigūždavo, užspausdavo savo skausmą ar liūdesį. Bet taip
rėkiančio ir verkiančio šeštoko jie nebuvo matę. Atrodė, kad
pirmą kartą suvokė užgavę mergaitę.
- Fuuu,
kas yra, šūdai byra,- nusivaipė sutrikę ir pabėgo.
- Ne,
ne byra, čia gi triedalai,- krizeno.
-
Nekenčiu aš Jūsų,- suriko mergaitė,- NEKENČIU.
Būtent
tai girdėjo kažkokios mokyklos kažkokia socialinė pedagogė.
Mergaitė užsispyrusi nerašė pasiaiškinimo už netvarką trečiame
mokyklos aukšte. Ji neatsiprašė už „nekenčiu“. Dar pasakė,
kad nekenčia socialinės pedagogės. Kokia ji pedagogė. Bėdagogė
gal nebent.
Tą
dieną mergaitės mama ir tėtis turėjo parplaukti iš jūros. Bet
mergaitės uostas buvo uždarytas. Niekas nepadėjo. Nei mamos „ką
mes negerai darom, kad tu šitaip?“, nei tėčio romus tylėjimas.
Mergaitė užsitrenkė kambary(negirdėtas daiktas) ir pasakė, kad
daugiau niekada neis į mokyklą. Ir jai nerūpi.
Aišku,
taip rūpi, kad atrodo širdis iš skausmo suduš. Kaip tas dumblo
stiklainis trečiame mokyklos aukšte. Kaip visi jos draugai.
Visa
savaitė namuose buvo tragiška. Mama gavo biuletenį, kad galėtų
būti su „sergančia“ dukra, kuri ateidavo valgyti naktį, kada
visi miegodavo ir nereikėdavo su niekuo kalbėtis. Kai mama bandė
sėdėti virtuvėje naktį, tada mergaitė atėjo valgyti dieną.
Mama negalėjo suprasti, mergaitė nenorėjo, kad mama suprastų. Jai
nieko nebereikėjo, nes kas žuvo, to nesugrąžinsi.
Penktadienį
po pamokų į namus užėjo mokytoja su lagaminu.
- Ar
vykstat atostogauti, mokytoja? - klausė mama. Ji nebuvo patenkinta,
kad ji atėjo, didžiuotis juk nebuvo kuo. Pratęstas biuletenis
nepridės pinigų prie atlyginimo…
- Einu
prie upės. Sakau, gal galėtų Jūsų mergaitė man padėti?
- Kuo
ji padės, lindi užsidariusi…
- Na, o
jeigu aš jos paprašyčiau? - paklausė mokytoja, matydama kaip už
mamos nugaros pro tarpdurį žiūri dvi apvalios akys.
-
Žinai, man labai patinka žiūrėt į pasaulį per mikroskopą,-
porino mokytoja vaikui tylint,- į plauką, į nagą, į vandenį, į
snaigę ir duoną. Į viską. Ir į upės mikrobiomą patinka.
- Į
ką? - paklausė mergaitė, pirmą kartą per savaitę.
- Na,
vienas labai uolus mokinys paliko preparatą mano kabinete. Ten buvo
amebų, dumblių, visokios faunos. Gaila, greitai išdžiuvo, tai
nespėjau gerai pasidomėti.
-
Amebų?
- Na
taip, pirmuonių, kurie gyvena vandeny. Ten, kur seklu, visokių
įdomybių pilna, o jei dar ežere pasemtum, visai nustebtum. Aš
galvoju, padarysim klasėj kokį laboratorinį darbą. Visi
pasisemsim čia to dumblino vandens ir pažiūrėsim, kiek daug
stebuklų pas mus aplink.
- Tai
tos amebos… Jos tikros?
-
Aišku, kad tikros. O kodėl neturėtų būti? Žiūrėk, aš
įsidėjau mikroskopą. Žiūrėk, kaip jos fagocituoja…
Komentarai
Rašyti komentarą